« روابط عمومی بالا » چیست ؟ بالا بودنِ روابط عمومی گاه با صفاتی چون مناسب ، خوب ، قوی ، عالی و بسیار عالی همتراز می شود. اگر در کلمات متضاد هر یک از این ها دقت کنیم ، شاید بتوان این ویژگی ها را دقیق تر درک کرد. ما درمقالات قبل بیان کردیم که روابط عمومی چیست ؟ اکنون میخواهیم بیان کنیم که منشی خانم با روابط عمومی بالا چه ویژگی هایی باید داشته باشد:

به این آگهی ها دقت کنید:

۱) « بازاریاب خانم با روابط عمومی بالا جهت شرکت آرایشی » و مشابه آن با ترکیباتی چون : بازاریاب فعال ، حرفه ای ، با ظاهری آراسته ، با وسیله نقلیه و…

۲) « پوشاک نه ، خانمی با روابط عمومی قوی » در همین رابطه کارمند و نده با روابط عمومیِ باال

۳) « منشی خانم جهت پاسخگویی به تلفن با روابط عمومی بالا » شغل منشی گری به روابط عمومی باال نیاز دارد که گاه به جای باال از ویژگی های قوی ، عالی و بسیار عالی هم استفاده میشود.

۴) « متصدی تزریقات با روابط عمومی بالا » ، « کارشناس حسابداری با روابط عمومی قوی » و موارد بسیاری که برای سایر حرفه ها مشاهده می شود.

اصطالح روابط عمومی که آگهی های استخدام از آن به عنوان یک شرط برای به کارگیری نیروی انسانی استفاده می کنند ، یک اصطالح تخصصی در حوزه علوم ارتباطات است. در بسیاری از تعاریف از روابط عمومی به عنوان ” هنر و علم ” و یا ” عمل و تالشی آگاهانه و برنامه ریزی شده ” یاد شده است. این رشته سال هاست که به صورت آکادمیک در دانشگاه های کشور تدریس می شود و فارغ التحصیالن روابط عمومی در مقاطع مختلف ، مهارت ها و دانش های الزم را زیر نظر اساتید علوم ارتباطات فرا می گیرند.

مهارت هایی مانند : برقراری ارتباط موثر با مخاطب ، شیوه های اقناع سازی ، فن بیان و سخنوری ، تبلیغات و بسیاری مهارت های دیگر در قالب ویژگی ها ، کارکردها ، ارکان و عناصر روابط عمومی که به صورت گسترده ، علمی و کاربردی تعریف شده است .

شاید بخشی از این مهارت ها ذاتی به نظر برسند اما آنچه که ثابت شده این است که برای تقویت ویژگی های ذاتی ، فرد باید آموزش های الزم را ببیند ؛ اگر چه بسیاری از این مهارت ها اکتسابی هستند. این مهارت ها ، همان مواردی هستند که صاحبان کسب و کار برای تامین نیروی انسانی خود از آن به عنوان ” روابط عمومی بالا ” در آگهی های استخدام به کار می برند. درحالی که می توانند با توجه به بازار هدف ، نوع مخاطب و نوع کسب و کار ، حرفهای تر و تخصصی تر اقدام به جذب نیرو کنند.

درج نوع مهارت و تخصص در این نوع آگهی ها افراد دارای تخصص را جذب و بی شک به کارگیری نیروی متخصص ، خالق و آشنا به مهارت های ذکر شده ، سازمان یا موسسه را بهتر و سریع تر به سوی تحقق اهداف تعیین شده هدایت می کند.

منبع : mohre8


mohre8 عمومی ,روابط ,مهارت ,ویژگی ,آگهی ,بسیاری ,روابط عمومی ,عمومی بالا ,منشی خانم ,علوم ارتباطات ,نیروی انسانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کیوان مجیدزاده | سایت رسمی کیوان مجیدزاده دختران رزبلاگ امام رضا علیه السلام پیک دانش خردمندان عکس هواداری پرسپولیس پیندارا اینجا همه چی هست