رنگ ها از نظر روانی تاثیرات شگرفی بر روی موجودات زنده به خصوص انسان ها دارند .در عصر حاضر از رنگ ها برای جلب توجه ،درمان،کاهش درد،ایجاد آرامش،ایجاد انرژی و… بهره برداری می کنند.
رنگ ها احساسات انسانی را بر انگیخته و آنان را برای کاری تحریک می کنند.رنگ ها شوق مردم راافزایش میدهند و حتّی می توانند کاری کنند که افراد نسبت به هم احساس صمیمیّت و اعتماد کنند .

رنگ ها در طراحی وبسایت و روابط عمومی 

در روابط عمومی و در طراحی یک سایت , رنگ ها می توانند با ترکیبات صحیح تاثیرگذار باشند و مخاطب را به سوی خود جلب کنند. مطالب، با رنگ دارای تاثیر گذاری بیشتری هستند چرا که رنگ ها بر روی عملکرد افراد تاثیر بیشتری می گذارند.
وقتی وارد یک سایت یا محیط یک روابط عمومی می شوید که طراحی و رنگ آمیزی شاد و مناسب دارد چه حسی نسبت به آن مجموعه دارید؟ حال اگر به یک سایت و یک مجموعه ی روابط عمومی وارد شوید که طراحی قدیمی دارد و رنگ و فرم خا ّصی ندارد چه برداشتی از مدیران ،کارکنان و کارشناسان مجموعه دارید؟
جذب مخاطب در قدم ا ّول مهم ترین اقدام روابط عمومی موفّق است ؛بنابراین استفاده از دنیای طراحی و رنگ ها در معرفی یک برند یا یک سازمان یک عمل هوشمندانه ومدرن است.
رنگ قرمز به فرد سرعت و توانایی می بخشد ،رنگ آبی افراد را به تفکر قبل از انجام کار وا می دارد .رنگ ها معمولا در ترکیب یا با مک ّمل های خاص خود به کار می روند.
در یک روابط عمومی ،یک طراح سایت باید دانش استفاده از رنگ،سلیقه وذوق هنری در این زمینه را داشته باشد. براساس نوع مطلب و باز خوردی که می خواهیم ازمطالب داشته باشیم ،صفحه های مختلف باید متفاوت و خاص باشد. صفحه ی اطلاع رسانی با صفحه ی قید کردن نظرات و پاسخ ها , از طراحی و رنگ آمیزی متفاوتی برخوردارند. تک رنگی و رنگ تیره بسیار خسته کننده است.استفاده از رنگ های تند می تواند چشم مخاطب را خسته کند .
یک سایت روابط عمومی با زمینه ی سیاه و صورتی را در نظر بگیرید به قدری ناخوشایند است که می خواهید هر چه زود تر صفحات را ببندید. هنرمندی در بهره برداری از رنگ و ترکیبات آن اهمیّت بسزایی در حفظ مخاطبان دارد .

مقالات مرتبط : نکاتی مهم در روابط عمومی

قوانین طلایی روابط عمومی

تعابیر و معنای رنگ در فرهنگ های مختلف

رنگ ها در فرهنگ های مختلف معنا و تعابیر خاص دارند ،برای مثال : در کشور چین ، رنگ قرمز نشانه ی شانس است ؛در حالی که همین رنگ در کشور آلمان نشانه ی محدودیّت و کمبود است .

این فرهنگ ها در یک کشور یا در سطح بین الملل در تبلیغات و طراحی ها بسیار مهم تلقی می شود ؛بنابراین یک کارشناس در روابط عمومی می تواند به راحتی و با استفاده از این علم مخاطبان را به سمت اهداف سازمان جذب کند. این علمی است که امروزه در روابط عمومی نوین ازآن استفاده می شود.

منبع : mohre8


mohre8 عمومی ,روابط ,طراحی ,استفاده ,سایت ,کشور ,روابط عمومی ,بهره برداری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

behparvaran Hayden7yc3yki accueil آهنگ ثبت شرکت - ثبت شرکت مسئولیت - ثبت ارزان شرکت باران و دریا موسسه موفقیت و اسودگی ذهن (-: ...فقط یه عمو و یه دنیا... :-) فروشگاه کالا شهر نگرش سیستمی به اعتیاد تخفیف ویژه فقط برای امروز